Szkoła Podstawowa nr 5 to szkoła mająca dla swoich uczniów bogatą ofertę edukacyjną w
nowoczesnym budynku, w którym mieszczą się
dobrze wyposażone sale lekcyjne. Nowoczesna szkoła to taka, która dysponuje
dobrze przygotowaną kadrą pedagogiczną, opieką pielęgniarki, pedagoga szkolnego, logopedy i rzecznika praw ucznia.
W naszej szkole działają
oddziały integracyjne, w których mogą się uczyć dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pod okiem specjalistów. Dysponujemy oddziałami rocznego przygotowania szkolnego, w których dzieci mogą rozpocząć edukację w naszej szkole.
Duży nacisk kładziemy na edukację ekologiczną i zdrowotną, regionalną oraz samorządność. Współpracujemy ze szkołami z innych krajów w ramach
programu "Socrates Comenius"
Szkoła dysponuje
świetlicą, stołówką, biblioteką, czytelnią z centrum multimedialnym
i stałym dostępem do Internetu oraz
sklepikiem "Marysieńka" prowadzonym przez uczniów.
W szkole działają gazetki szkolne. Uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania korzystając z
bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych. Duży nacisk kładziemy, także na kontakt
z rodzicami poprzez godziny dla rodziców, zebrania, dni otwarte szkoły
a także bogaty kalendarz imprez szkolnych.
Szkoła nasza wyposażona jest w
nowoczesną pracownię komputerową ze stałym dostępem do Internetu,
salę multimedialną oraz nowoczesną halę sportową z "fitness clubem".
Nasi uczniowie uczestniczą w wielu imprezach na terenie miasta, powiatu i województwa
a także biorą udział z sukcesami w konkursach przedmiotowych.
Celem klasy integracyjnej jest stworzenie każdemu dziecku optymalnych warunków rozwoju: w sferze procesów poznawczych i intelektualnych, w sferze emocjonalno-społecznej, w sferze psychologicznej, w zakresie sprawności manualnej. Wykształcenie u wszystkich dzieci postaw tolerancji, akceptacji, szacunku, gotowości służenia pomocą (nie wyręczania), otwartości na potrzeby innych. Celem jest również przeciwdziałanie istniejącym w społeczeństwie tendencjom do separacji ludzi niepełnosprawnych.
Założenia klasy integracyjnej:
-
objęcie nauczaniem dzieci o różnych możliwościach intelektualnych w jednym zespole klasowym
-
indywidualizacja metod, treści i form nauczania.
-
wdrażanie do prawidłowych zachowań w zakresie kontaktów interpersonalnych i radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych
-
prowadzenie dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych zajęć rewalidacji indywidualnej w celu: optymalnego usprawnienia funkcji psychicznych i fizycznych, rozwijania wyobraźni i aktywności twórczej
-
liczebność klas 15-20 uczniów, w tym maksymalnie 5 uczniów z dysfunkcjami
-
dwóch nauczycieli równocześnie uczących, w tym pedagog specjalny